mandag 24. august 2009

Min hærlige brødbakermaskin

Finnes det noe bedre enn å våkne opp til lukten av nybakt brød en tidlig morgen?? For en tid tilbake ble jeg inspirert av ei venninne til å kjøpe en brødbakemaskin, og det etter et lunsjbesøk med nybakt brød på menyen.. Jeg dro rett hjem å bestilte denne:

Wilfa BMA25

Ikke akkurat det flotteste å ha på benken.. Men er absolutt verdt det.

Det er så utrolig enkelt å bare hive oppi mel vann olje og annet man ønsker før man legger seg, for så å stille det inn på tidspunkt det skal være ferdig dagen etter.. En blir jo skikkelig bortsemt!Jeg bruker også denne til å elte og heve bolledeig, pizzadeig osv.. Man kan visst også lage syltetøy og kake i den.. det har jeg ikke prøvd ennå..

En god brødoppskrift:

3 dl vann

1,5 ss solsikkeolje

1 ts salt

2 ts sukker

6 dl Møllerens solsikkebrød (ferdig brødblanding)

1 dl hvetemel

1,5 dl gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø

1 ts tørrgjær


foto: flickr.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin