onsdag 26. august 2009

Spisestua vår


Dette er spisestua vår, denne bruker vi til daglig, det ikke er plass til noe kjøkkenbord på kjøkkenet og spisestuen er rett ved siden av kjøkkenet, så det er egentlig veldig praktisk.
Både vegger, gulv og tak er malt i eggehvit farge. Tak og gulv er malt i høyglans, som gir en fin effekt
Bordet har jeg bestilt på Hof fengsel.. der kan man nemlig bestille nesten hva man måtte ønske. Så da fikk jeg det akkurat sånn jeg ville ha det..Litt fransk landstil over det.. kjekt med 2 skuffer til å legge tegnesaker osv til barna. Bestilte også 2 tilleggsplater til å ha når man skal ha gjester. Stolene har jeg egentlig kjøpt litt her og der.. de er så og si like i utførelsen alle sammen, men litt forskjellig farge.. en stol er til og med vært med i en husbrann og er litt brent på rygglenet.. men synes egentlig det var litt stilig.. Stol med historie :) Også har jeg også malt tripptrappstolen i eggehvit "bengalakk" slik som på bordet og gulvet.. blir litt mer slitesterkt med "bengalakk"

Vedovnen sto her da vi tok over.. og jeg synes den er skikkelig fin.. og den varmer utrolig godt.. Vi brukte kun den i første etasje i vinter..litt skummel nå som ettåringen krabber rundt her, men vi får finne på noe lurt slik at han ikke kan skade seg på den.. Den trenger også en omgang med ovnsfarge.. begynner å bli litt grå.. Men tror ikke vi gjør noe med den før neste år.


Garinene er fra Jeanne d'arc living med fransk tekst på.. synes de passer inn i det hvite rommet.
Stettfatet har jeg kjøpt på Kremmerhuset og glasslokket på Cordelias hus i Sandefjord..Der er forøvrig også lampa kjøpt. Anbefaler sterkt å ta en tur innom dem.. utrolig koselig der..

Dette skapet er kjøpt hos Lunehjem Anbefaler også å ta en tur innom den nettbutikken.. eller besøke butikken som er i Tønsberg.. Utrolig koselig dame som driver stedet.. God service!
Disse vitrineskapene er LIATORP fra IKEA.. synes de passet fint på hver side av vinduet.. knottene er byttet med glassknotter.. her får jeg plass til allskens penservise, glassboller vaser og glass..

Dette fine brettet kjøpte jeg på Interiørland for en stund tilbake og kan også brukes som bord.


20 kommentarer:

  1. Så stilig spisestue dere har! Lyst og luftig. Mye skapplass og kjempefint spisestuebord. Likte gardinene dine så godt også, de var lekre!
    Ha en fin dag videre!
    Ps. Veldig fin blogg du har, om du legger igjen litt kommentarer hos andre så får du nok litt mere besøk ;)

    SvarSlett
  2. Hei igjen ;)
    Håper ikke jeg virket frekk eller noe. Synes bare du hadde så flott blogg, og du fortjener mer besøk ;)
    Har linket til deg fra siden min, så kanskje det kommer litt besøk derfra også.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Så herlige bilder! Skjønn spisestue du har!
    Jeg har også bestilt noe fra fengselet, ikke det du har fått fra, men et annet. fikk en langbenk som har vært i flittig bruk :)

    du har en koselig blogg, kommer gjerne tilbake :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. For en fin blogg du har fått deg, følger med her jeg selv om jeg er så heldig å oppleve huset deres fra innsiden også, og ikke bare på bilder;) Men bildene er veldig gode, synes du får frem stemningen du har skapt hjemme:)
    Klem Maria

    SvarSlett
  5. Koselig blogg! Nydelig spisestue:)

    SvarSlett
  6. Vakker spisestue! Jeg ble kjempenysgjerrig på takdetaljen i taket rett over lysekronen din! Hva er det? Er det glass? Er det lys inni den også?! Nå fikk jeg nettopp en kjempeidée! :))

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  7. Nydelig spisetue!!!!
    Men hva har du gjordt med taket der lampen henger???
    Tine

    SvarSlett
  8. Ååh, så vakkert du har det! Helt nyyydelig!

    SvarSlett
  9. Hei hei... så utrolig flott rom:) liker bloggen din. Holder også til i Tønsberg;) Flotte kjøkken du selger, har tidligere jobbet som kjøkkenselger selv. Kos deg videre... jeg kikket innom bloggen din igjen;)

    SvarSlett
  10. År, dette va helt nydelig...blir så glad a å se slike flotte bilder..

    SvarSlett
  11. Nydelig og vel gjennomført! Liker alle detaljene og spesielt de store dekketøyskapene!

    SvarSlett
  12. Så flott spisestue!! Kjempe-koselig!! Så gjennomført overalt ... Taket var flott; er det et vindu i taket?!

    Klem
    Anette:)

    SvarSlett
  13. helledussen så utrolig flott <3

    klemmer

    SvarSlett
  14. Lekkert lekkert:)

    SvarSlett
  15. Fantastisk flott spisestove! Likte så godt vedomnen, den var nydeleg som kontrast mot det kvite!

    Ha ei god helg! :)

    SvarSlett
  16. Så nydelig! Kan jeg spørre deg om to ting:

    1. Funker det å ha helmalte, hvite gulv? Eller blir det fort riper? Vurderer det samme til kjøkkenet og soverommet..

    2. Hvordan bestiller jeg hos Hof fengsel? Var ikke klar over at de kan lage på bestilling. Finner ikke noe om dette på nettet.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  17. Veldig stilig spiseplass du har. og koselig blogg. hilsen Anita S

    SvarSlett
  18. Hei Gro:)

    1. Hvitmalte gulv er vel noe upraktisk når man har barn både i forhold til riper og gris.. Særlig søling av saft som etterhvert blir fine brune flekker på gulvet om man ikke ser griset med en gang.. Men er vi har også valgt helblankt og da er det klart riper synes mye fortere. Men er samtidig VELDIG glad i gulvet vårt.. Så hadde nok gjort det samme om igjen.

    2. jeg finner desverre ikke nummer og navn til han jeg snakket med på Hof.. Men hvis du ringer dit og ber om å snakke med snekkeravdelingen og spør etter han som har ansvar for bestillinger så kommer du nok til riktig person..

    Håper du fikk omtrentlig svar på det du lurte på..

    SvarSlett
  19. Det gjorde jeg:-) Tusen takk for input.

    SvarSlett
  20. Dette var utrolig vakkert og estetiskt!!
    Første gangen jeg er inne på din blogg. Jeg kommer nok tilbake for å se mere her ;O)
    Setter meg som følger, så blogges vi nok!!
    Ha en god helg!!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin